Khamis, 28 Februari 2013

Usia bukan penghalang kejayaan

Salam, jam 8.30mlm tadi saya bertemu dengan seorang lelaki bujang yang usianya sudah lewat 30an.
Dia antara orang yang pernah saya jemput untuk menyertai misi nutrisi untuk menambah pendapatan sambilan.
Sebelum ini, dia menolak kerana cabaran masa dan saya faham...dia belum bersedia.
Jadi, tadi kami bertemu di sebuah restoran. Saya minum air kosong je sebab baru je lepas minum nutrisi123. Nak ringkaskan cerita, dia menghadapi cabaran kenaikan/kenderaan hari ini menyebabkan dia terpaksa menggunakan bas awam.
Jadi, dia terlihat salah satu poster saya di sebuah pondok menunggu bas lalu terus menelefon saya.
Mula2 saya kurang yakin dengan temujanji yg dia minta, bunyinya mcm tergesa2. Tapi lepas jumpa, barulah saya faham... dia menyatakan hasrat dia yg sangat memerlukan wang & bertanya apakah dia masih berpeluang untuk bersama kami.
Saya tunjukkan gambar ini...
Di dalam gambar ini anda dapat lihat pemimpin2 yang pelbagai usia. Yang paling tua pun baru saja bermula. Dan dia menjadi penyelia dalam masa 3 bulan sahaja.
Semua orang layak berjaya, tetapi untuk berjaya anda perlukan jurulatih. Ini adalah kemestian.
Saya seorang jurulatih, dan saya juga ada jurulatih. Saya sudi bantu anda dengan serius jika anda serius belajar dengan saya.
Usia bukan penghalang kejayaan. Yang penting anda ada sikap boleh diajar & mahu belajar... :)

Tiada ulasan: