Selasa, 12 Mac 2013

HerbaLifeStyle

Gaya hidup sebagai warga Herbalife memang mengagumkan. Wang adalah satu cabaran, tetapi jika kita lebih besar dari cabaran pasti wang akan terus datang!
Minggu lepas, kami sepasukan ke Lembaga Pertubuhan Peladang bagi menjayakan acara merubah hidup Fast Track bagi membuka peluang yang lebih besar untuk ramai orang & menghargai mereka yang membuat pencapaian yang memberansangkan dalam bulan Februari.
Menarik juga perkongsian kali ini. Menampilkan ramai muka-muka baru sebagai penyampai di atas pentas. Antaranya Clover, anak gadis tiong hua yang dulunya hidup bersama keluarga yang daif. Sejak berumur 16 tahun lagi beliau terpaksa mencari perbelanjaan sendiri untuk sekolah & keluarga. Melakukan 4 jenis kerja sambilan setiap minggu dari awal pagi hingga awal pagi! Gila! Apa maksudnya ni? Maksudnya, beliau dulu seawal 5.30pagi sudah bangun bersiap2 ke sekolah, sejurus habis waktu belajar terus ke kedai sehingga lewat malam. Tamat di kedai, sambung pula perniagaan internet di rumah sehingga jam 3pagi!
Akibatnya, selalu tidur dalam kelas & alahan resdung yang sangat kuat sehingga menjejaskan kulit muka.
Pertemuan dengan Herbalife melalui kelab nutrisi merubah hidup beliau 360 darjah! Beliau sangat bersyukur ada lebih masa, jadi semakin bertenaga, lebih gembira dengan kasih sayang & takjub dengan pendapatan yang dibayar syarikat setiap bulan!
Kalau anda nak dengar dengan lebih lanjut perkongsian beliau bolehlah hadir ke Bukit Gambang Resort pada 27 & 28 March ini. Harga tiket cuma RM120 termasuk majlis makan malam yang gilang gemilang.
Mega Fast Track kali ini di tutup oleh 'abang' kami yang luar biasa En.Mohd Faizul, top 10 Global Expansion Team 2012. Beliau antara orang yang membakar semangat saya untuk berjaya dalam Herbalife. Seperti saya, beliau merupakan anak sulung. Sehingga berumur 11tahun, kehidupan malam beliau sekeluarga hanya diterangi lampu gasolin. Katanya, sifat suka tolong orang yang beliau warisi datang dari arwah bapanya. Sejak kehilangan bapanya yang kembali ke rahmatullah pada beliau berumur 12tahun, ibunya bekerja keras mengambil upah menjahit baju dll. Melihat kepayahan keluarga, beliau mula memikul tanggungjawab sebagai ketua keluarga sejak berumur 14tahun dengan membuat pelbagai kerja sambilan. Sungguhpun keputusan akademik beliau menyukarkan beliau untuk menyambung pelajaran & mendapat pekerjaan yang baik, beliau tetap gigih berusaha demi keluarga. Namun akibat terlalu gigih bekerja, kesihatan mula terabai. Akibatnya, berat badan semakin bertambah & tulang pula alami keradangan yang kronik.
Beliau bersyukur dipertemukan dengan nutrisi Herbalife yang nukan sahaja merubah kesihatan beliau, tetapi juga merubah taraf hidup keluarga 360 darjah! Dari segala & pelbagai aspek.
Apa yang menyebabkan saya tertarik dan kagum dengan beliau ialah tenaga & kesungguhan beliau menyampaikan misi ini & menceritakan kenapa anda harus berada dalam misi ini WALAUPUN hanya sebagai pengguna.
Kalau anda nak dengar dengan lebih lanjut perkongsian beliau bolehlah hadir ke Bukit Gambang Resort pada 27 & 28 March ini. Harga tiket cuma RM120 termasuk majlis makan malam yang gilang gemilang .
Tamat acara, kami terus pulang ke destinasi masing-masing.
Esoknya, Ahad. Hari tersebut dimulakan dengan sesi pembelajaran akademi di Kelab Sri Muka, seksyen 18 Shah Alam. Menariknya, jurulatih saya En.Iman & Pn.Ida dijemput sebagai tetamu istimewa. Banyak yang kami belajar pada hari itu dan ia berterusan di Kelab Plaza Pantai pada jam 3 petang. Sekali lagi menyaksikan jurulatih saya berkongsi ilmu. Lebih mengujakan ialah melihat kejayaan mereka dibalas dengan hadiah tunai! Turut dirai ialah 2 anak didik saya. Seorang berjaya mencapai 5000VP. Manakala seorang lagi berjaya menjadi Penyelia.
Tamat program, kami mengisi perut di restoran buffet ala carte Korea. Hidangan sangat sedap & sangat berbaloi harganya jika dibandingkan dengan layanan & makanan yang kami makan.
Teruja saya untuk mengajak anda menyertai misi nutrisi kami untuk ubah ramai orang dapatkan kehidupan yang lebih baik! JOM! ;)

Tiada ulasan: